דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנבל המסכות בונציה 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 4483 פעמים ]

קרנבל ונציה

 

אם אתם מחפשים את התוספת המושלמת לחופשה חורפית באירופה, קרנבל ונציה יכול להיות בדיוק הדובדבן המתאים על הקצפת שלכם. הקרנבל, שנקרא גם פסטיבל המסכות של ונציה, נערך מדי שנה והוא דרך נפלאה לקחת חלק ולו לרגע במנהגי התרבות האירופית העתיקה.

 

כמה מילים על העיר ונציה

 

כולם מכירים את ונציה, לא? לפחות דרך סיפורים או תמונות. אך עד שלא ביקרתם בה פיזית, לא תוכלו להבין את גודל הפלא של העיר הבנויה על המים, תעלות המים המשמשות כרחובות והתחבורה באמצעות גונדולות. כל אלו הם בפני עצמם סיבה מספקת לביקור בעיר, אך בזמן קרנבל המסיכות ונציה הופכת לעיר תיאטרלית וקסומה אפילו יותר.

 

מקורותיו של קרנבל ונציה

 

את החגיגות הצבעוניות של פסטיבל המסכות ונציה חוגגת כבר מימי הביניים המאוחרים, והוא הפך לפסטיבל רשמי בעיר בתקופת הרנסאנס. היכולת להסתתר תחת מנהג חבישת המסכות הפכה את קרנבל ונציה למצע נפלא עבור התנהגות משולחת רסן ומתירנית וגרר ביקורת רבה מצד השלטונות.

 

כאשר נכבשה ונציה ב-1797 על ידי המצביא הדגול נפוליאון, הגיע גם הקץ לחגיגות הפסטיבל ובמשך שנים ארוכות לא נחבשו המסכות בעיר. רק בתחילת שנות השמונים חודש המנהג והוא נערך מאז ועד היום מדי שנה ומושך אלפים רבים של תיירים.

 

אופיו של קרנבל ונציה

 

קרנבל המסכות בונציה הוא לא קרנבל של תהלוכות מאורגנות כמו הקרנבל בברזיל, למשל.  ישנם אירועים מאורגנים ויזומים, אך רובו בנוי על הבעה אישית של יחידים וקבוצות שרוצים להתחפש ולחגוג. במסגרת קרנבל המסיכות ונציה מאפשרת בעצם לכל אחד לקחת חלק במסורת העתיקה שלה, לעטות מסכה ותלבושת מפוארת ולצאת לחגוג ברחובות.

 

קרנבל ונציה והמסכות של הקומדיה דל-ארטה

 

מדי שנה בזמן פסטיבל המסכות ונציה כולה עוטה תחפושת. המסכות הן פריט חובה והלבוש כמובן מעוצב בהתאם. מסכות מודרניות מתחילות להיראות ברחובות, אך הבסיס והמקור של הקרנבל הוא במסכות הקומדיה דל-ארטה, סגנון קומדיה איטלקי מהמאה ה-15, בו היה ארסנל קבוע של דמויות שלכל אחת מסיכה משלה ושפת גוף ייחודית.

 

המסכות נעשות מעיסת נייר, מסתירות את כל הפנים או רק את חציין העליון. מסכות הקומדיה דל-ארטה יוצרות הבעה כל כך מובחנת, שהחובש אותן מיד מאמץ את האופי המסוים המתאים לדמות. בזמן קרנבל ונציה הרחובות מתמלאים בדמויות צבעוניות חבושות במסכות מכל הסוגים, והעיר כולה הופכת לבמת תיאטרון ספונטנית ומפתיעה.

 

עוד קרנבלים באיטליה

 

כאילו החליטו לבוא לקראת התיירים, נחגגים שני קרנבלים נוספים באיטליה ממש בסמיכות לתאריך בו מתקיים הקרנבל של ונציה ואתם יכולים לנצל זאת לטובתכם. טיול קרנבלים באיטליה יכול להתחיל בעיר ורונה שם נערך מצעד הניוקי הגדול, משם ימשיך הטיול לעיר וויארג'יו לפסטיבל בובות נייר ענקיות וסופו בפסטיבל הגדול מכולם – המסכות של ונציה.

 

קרנבל ונציה 2010 – גם אתם יכולים להשתתף

 

אז מתי זה קורה, אתם שואלים? הפסטיבל נחגג מדי פברואר במשך כשבוע, כאשר התאריך המדויק מעט משתנה. קרנבל ונציה 2010 נחגג השנה בין ה-6 ל-16 בפברואר וכדאי לכם להזדרז ולהזמין מקומות באחד ממלונות העיר. אל תפספסו את הפסטיבל המתוקשר ביותר באירופה- מהרו לקחת חלק בחגיגת המסכות המרהיבה של קרנבל ונציה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב